I dag är det fredag igen

Enligt gammaldags god grammatik är ‘i’ en preposition. Det lärde vi oss i skolan på 50-talet, men gäller det numera i fråga om dagar? Jag envisas med att skriva i dag, i morgon, i går, i alla fall!  Har jag fel?  Mycket har ju ändrats på 60-70 år så det är lite svårt att veta vad som ”är rätt” just nu.  Jag såg att Österbottens Tidning skriver: ”Vädret i dag i Jakobstad”.  Ibland och igen har alltid varit hela ord så dem ska vi inte blanda in.  🙂
På tal om vädret är det inte mycket snö kvar och termometern visar +6°C.

Ha en bra helg med lilla jul och första advent och många ljus!dörrkransDörrkransen är inte årets men nog hemlagad ett par år sedan!

6 thoughts on “I dag är det fredag igen

    1. lma7 Inläggets författare

      Konstigt, hur är det i morgon då? Ingenting verkar vara rätt eller fel numera… 😛 Då får jag väl skriva som jag vill då??

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.