Orange och blått

I går köpte jag orange tulpaner och ett nystan garn i samma färg. Vad i all sin dar ska jag sticka av det garnet, finns det förslag?  Kanske i kombination med svart ..

DSC01891

Sen sökte jag i gamla foton och hittade en glassätande tant klädd i orange och gult för mer än 10 år sedan.  Samma blus/skjorta som i ORANGE inlägget. De gula byxorna finns också kvar och används fortfarande ibland. Här köps inte nya kläder särskilt ofta!   😉

I orange och gult

I orange och gult

 

8 thoughts on “Orange och blått

    1. lma7 Inläggets författare

      Det är nog ett sånt garn som passar bäst till sockor och vantar. 75% ull 25% polyamid, stickor nr 4 bör användas.

      Gilla

  1. Villa Herbert

    Har du också fått orange på hjärnan?
    Sticka en mössa så att du syns i trafiken. Vet att du har en reflexmössa men man behöver synas även när det blir ljust.
    Kramar.

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Ja, det har jag och vem ska vi skylla det på? 😉 Men jag var faktiskt riktigt förtjust i orange i mina unga da’r. Någon mössa blir det knappast kanske sockor.. ❤

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.