Skärtorsdag

DSC01975

Som ni ser har det kommit upp något i min kruka, men det liknar inte gräs och det är det inte heller.  Efter 5-6 dagars väntan på gräset tröttnade jag och strödde dit en påse andra gamla frön och de grodde nästan över en natt.  Nu kan jag snart skörda och lägga på smörgåsen. Det vill man ju inte göra med påskgräs så det blev nästan bättre så här med smörgåskrasse.

Buketten med gula tulpaner fick vi av bloggvännen på Villa Herberts, som var på besök i dag. Det var en riktigt trevlig pratstund.

En lugn och fridfull långfredag/Good Friday  hoppas jag att ni alla får!

8 thoughts on “Skärtorsdag

  1. Laila

    Sött påskpynt och trevlig samling med blommor och blad ☺ Själv har jag pyntat lite på soffbordet men det hann bli symning innan jag var klar så det får bli fotat och blogginlägg imorgon istället. Önskar dig en Glad och lugn påsk!

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Det är trevligt med blommor och gult ska det vara till påsk. Väntar på din påskpyntbild. 🙂
      Tack och detsamma!

      Gilla

  2. http://bosseliden.wordpress.com

    Påskgräs sätter inte fart på aptiten. Du gjorde ett klokt val. Så du har en bloggvän på nära håll. Än så länge har jag träffat på tre stycken sedan jag blev med blogg. Gula tulpaner hör verkligen påsken till. Hoppas du hade en fin helg.
    Kram Bosse

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Nu är det bara att skörda krasse och dekorera smörgåsen. 🙂
      Intressant att träffa bloggvänner IRL, jag har träffat åtta hittills sedan bloggstarten 2010. Ni kunde göra en tripp till Finland så kan du träffa tre till av våra gemensamma bloggvänner, Lena och Oops bor ca 20 km från oss men åt varsitt håll.
      Kram

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.