Registernummer

Det är intressant med siffror, det har jag alltid tyckt. Fast det finns bara 10 olika går det att göra mycket med dem! Nu ha Bosse igen fått tanterna att smyga med kameran och leta sifferkombinationer på bilar.  Någon har sagt att inga reg.nr börjar med en nolla i Finland men titta på min första bild, vad tror ni nu då?  😉

DSC02012Den vill vara med i leken, får dock ingen poäng, tror jag!   🙂

Sen kommer de som får poäng. Jag har inte hittat någon med nummer i följd varken stigande eller sjunkande, men nu slutar jag smyga omkring med kameran.   🙂

DSC00699 DSC00696 DSC00697 DSC00694

5 thoughts on “Registernummer

  1. http://bosseliden.wordpress.com

    Intressant att du också gillar siffror. 🙂 Visst kan man använda de tio olika siffrorna till väldigt mycket. Kul att jag fick ut dig på uppdraget. Nyfiken som jag kan vara ibland undrar jag såklart hur många invånare det finns på orten du bor i? Är det en stad?
    Du får inte bli lika galen som jag blev när jag började leta skyltar från 001 och framåt. Jag har lovat Solveig att inte göra något sådant dumt igen. 🙂 Det var när jag insåg att jag skulle missa trevliga vårtecken som jag slutade bums till Solveigs stora glädje.
    Sifferkram från Bosse

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      För att få svar på dina frågor kan du kolla länken: https://www.pedersore.fi/ Där står allt om min kommun. I vår by finns 601 personer läste jag för en stund sedan. Närmaste stad är Jakobstad (10km dit).
      Börjar man med sånt här blir man till sist så snurrig att man inte ser skillnad på siffror och bokstäver.. 😀 Men tack för poäng och att du orkar leka!
      Kram

      Gilla

  2. Ping: Mitt nyårslöfte som gick upp i rök | Bosse Lidén

    1. lma7 Inläggets författare

      Att det skulle ge poäng trodde jag inte… men jag hinner ändå inte ifatt dig. Trevligt att hänga med i alla fall. 🙂

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.