Bloggsemester

Det blev en paus med inläggen här, men kanske ingen lagt märke till det !? Ser att en och annan varit in och läst något gammalt inlägg och det är ju trevligt. Det är lite svårt att komma i gång efter ”semester”  och bloggtorka.

Dottern med familj har varit här och lyckades få sommarens finaste semestervecka, (i våra trakter) utan en enda regndroppe. Nu är de hemma igen i Luxemburg och jag hoppas de är nöjda med sin vecka i Finland.

DSC02404

Jag tror det är älvor som dansar på vår gräsmatta?

DSC02427

En dag tog de mommo med för att simma och spela minigolf.  Det var en trevlig dag, vi stannade där hela fem timmar.

DSC02423

Banan hade 16 hål och det var faktiskt första gången jag spelade och klarade alla hål utom två som var för svåra…  Skulle gärna göra om det!  🙂

14 thoughts on “Bloggsemester

  1. villa herbert

    Jag har saknat dina inlägg men förstår att du ville ta vara på varje minut med dotter och barnbarn. Ha en bra fortsättning på sommaren. Jag är eventuellt i Bennäs på onsdag eftermiddag men det beror på vädret. Sonen kommer med tåget vid fyratiden, han har cykeln med sig men om det regnar vill han gärna bli hämtad. Vi kan väl höras.

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Det var nästan så jag glömde bort att jag har en blogg! 😉 Men vad gör det när man har viktigare saker på gång. Jag hör ju inte till dem som skriver allt vad som händer i mitt liv..
      Kanske du kan svänga in en stund här på onsdag ifall det regnar och du ska till station..

      Gilla

  2. bgportfors

    Tror att vi är fler som bloggar sparsamt nu.Det är mycket med sommaren,snart lugnar det väl ner sig med aktiviteter och den vardagliga lunken börjar så småningom för de flesta.

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Vi fick ju fint väder och då sitter man inte och bloggar, åtminstone inte jag som sitter faststöpslad inomhus med datorn. Jag har varken padda eller smartfån. 🙂

      Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Ja, sista veckan i juli var det perfekt semesterväder här, nu är det ostadigt med regnskurar titt och tätt. :/

      Gilla

      1. gillasvardag

        Ja det skulle nog inte alls vara någon dum ide…man har nog blivit för insnöad m det numera sen man köpte smarttelefon…det var ngt bättre sålänge jag bara hade datorn

        Gilla

        1. lma7 Inläggets författare

          Som tur är har jag ingen smarttelefon och har inte tänkt skaffa någon heller… men man/kvinna kan ändra sig .. 😉

          Gilla

Kommentarer inaktiverade.