Biljakt

Det gick dåligt i Bosses 26:e uppgift att hitta bokstavskombinationer på registerskyltar som ger poäng. Inga namn hittades men en BOV knäppte jag och där ingår ju pojknamnet BO  😉dsc02595Inget att äta, ingen början på en månad, ingen ö. men många förkortningar mer eller mindre kända ex. EXL, KPO, SIC men jag väljer den här: NFP, jag tyckte det såg ut som en bra förkortning!  🙂dsc02596NFP = Naturlig Familje Planering!
(På bilen bredvid ser det ut som det står TIM på skylten, det är ju ett pojknamn, men det står nog TYM)

Tre vokaler fanns inte men tre konsonanter fanns det många av:dsc02589VXL får duga, och det var allt för min del denna gång. Nu är klockan 20:00 här men ni är ju en timme efter, så jag hann väl med …

Trevlig fortsättning på kvällen och livet!

9 thoughts on “Biljakt

    1. lma7 Inläggets författare

      Det är lite för glest med bilar här och orken är inte den bästa att fara runt och söka. Kör ju inte bil själv. Tack och ha det bra!

      Gilla

      1. http://bosseliden.wordpress.com

        Är vi ikapp er den 30 oktober med tiden? Innan blev det vintertid i september. De ändrar och ändrar. Tänk om de kunde skruva tillbaks tiden på riktigt. 🙂 Vilket viktigt pojknamn du hittade. 🙂
        Kram från mannen som heller inte kör bil. Men när jag blir lite piggare ska jag ta tillbaka ratten igen.

        Gilla

        1. lma7 Inläggets författare

          Det tror jag inte, ni är nog alltid en timme efter, så har det alltid varit! Vi flyttar ju på visarna också två gånger varje år. Ett mycket dumt påhitt tycker jag ..
          Ratten har jag gett ifrån mig för alltid, hoppas du kan ta tillbaka din ratt.
          Kram

          Gilla

  1. Ping: En röd Datsun | Bosse Lidén

    1. lma7 Inläggets författare

      Det var så många bilar som hade ”fel” bokstäver vid stations parkeringen, och någon annanstans sökte jag inte.

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.