Introvert eller extrovert

Resultatet av testet blev så här:

Test: Är du introvert eller extrovert?

Du är introvert

Du uppfattar det som störande och överväldigande att ha för många människor omkring dig. Du föredrar samtal som går på djupet med en person åt gången. Du tänker efter innan du svarar och tycker inte om att bli avbruten. Du är ansvarsfull, kreativ och har starka analytiska förmågor. Din hjärna har låg tolerans för signalämnet dopamin. Därför blir du nervös och utmattad när det frigörs för mycket dopamin, som till exempel vid sociala tillställningar. Introverta personer reagerar positivt på det lugnande ämnet acetylcholin som frigörs när du till exempel läser eller tecknar.

Så nu vet ni det, jag svarade ja eller nej på de 29 frågorna så sanningsenligt jag kunde. (Flickan på bilden är inte jag, hon kom med när jag kopierade svaret.)  🙂

Jag fortsätter att vara den jag är oberoende av testet!  😉

Ha en bra dag alla extroverta och introverta — (utåtriktade eller inåtvända.)
Du är du och du duger!

6 thoughts on “Introvert eller extrovert

  1. Laila

    Jag har trott att jag var introvert med vissa extroverta drag. Så läste jag om högkänslighet och plötsligt föll alla bitar på plats. Det har hjälpt mig mycket i hur jag hanterar saker och ting och gjort att jag orkat med mer än tidigare. När jag fattade att jag inte bara behövde vila efter utan verkligen vila i lugn o ro. Och varför.

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Vi människor är ganska komplicerade och olika. Att jag behöver mycket lugn och ro och har svårt med ”sociala tillställningar” stämmer precis. Då längtar jag bara efter min sticksöm! 🙂
      Ha en bra dag

      Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Ja, allt möjligt tilltar med åren, också klokhet. Det är inte så länge sedan jag upptäckte att det finns ord som ”introvert och extrovert”! 🙂

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.