Dagsarkiv: 3 januari, 2015

Återblick

Nu har det snart gått tre dagar redan av det nya, färska året och här syns inget nytt skrivet.  En del brukar göra en återblick på fjolårets viktigaste händelser. Det ska jag inte göra, men jag ska blicka lite längre tillbaka än så.
Det är länge sen jag skrivit något ”forntidsinlägg” så nu ska vi gå sådär 50 år tillbaka i tiden. Fick idén när jag läste att en bloggare hittat gamla brev undangömda i ett skåp. Jag har också massor med brev sparade ända från 1950-talet när jag började vara borta lite längre hemifrån. Ibland blir jag nostalgisk, tar fram en bunt och börjar läsa..

Som jag nångång tidigare skrivit var jag mycket blyg som ung. Vågade aldrig prata med pojkar, men skriva det vågade jag!  🙂  Det brukade gå bra ända tills det blev fråga om att träffas irl, då svek modet och bekantskapen tog slut.. En gång fick jag en lista med några adresser av en väninna och så skrev jag brev till tre grabbar av bara farten. En hade ingen adress på land, han var styrman på en båt som hette Pollux, hemtrakten var Finlands största kust ö, mer än så fick jag aldrig reda på. Inte blev det många brev heller för han tyckte det var så enkelt och bekvämt liv, när han slog hatten på huvudet så fanns hela hushållet under.  🙂  Vet inte om han fortsatte så eller vad det blev av honom, ibland har jag undrat lite…  😮

Nu får det räcka så här för denna gång, fast det finns många fler personligheter i mina brevsamlingar ..

God fortsättning vad ni än företar er i snöovädret!  🙂