Dagsarkiv: 16 januari, 2015

Samtal om livet

I dag var jag på en tur till VCS med taxi för att kolla mina ögon. Det var bara en snabbvisit, inget läkarbesök, bara ögontrycket som mättes av en sköterska. Och så skulle recept för dropparna förnyas. De vill ju gärna göra elektroniska recept så jag gick med på det, men det blev förstås något fel, så när jag skulle ta ut dropparna var det inte rätt sort som förnyats … Men det ordnar väl sig .. trycket var iaf bra.

Under resan till Vasa var radion på i taxin så jag lyssnade med ett halvt öra och råkade höra ett namn som jag kände igen!  Det var f.d. bloggaren mr Walker som intervjuades i programmet: samtal om livet. Så nu har jag lyssnat en gång till, på arenan!

Jag följer också programmet Kaukasien på 30 dagar med Ville Haapasalo. Intressant och sevärt!

Snön smälter, sen blir det kallt igen!