Dagsarkiv: 28 december, 2010

Barnsligt

I dag på menlösa barns dag, (viattomien lasten päivä) har jag haft förmånen att bli omskött av en treåring. Som jag tidigare nämnt har vi en lekpark med rutschbanor i närheten. Lite kallt tyckte jag det var men lilleman var av annan åsikt, så det var bara att paltra på sig tillräckligt och plumsa iväg. Den här gången tog också jag ett par extra byxor och en kudde med! 😉  Det såg så trevligt ut när lilleman for iväg och skrattade när han landade i den mjuka snön.  Ritsch, rutsch, filibom-bom-bom, så for lilla mamsell Ros, som skjuten ur en kanon, rakt i snödrivan, till lillemans stora förtjusning! 😀  En tupplur tog vi också mitt på dagen och somnade till katten Janssons och husmusens juläventyr. Nöjda med dagen var vi när pappa hämtade lilleman efter jobbet!  8)