Dagsarkiv: 1 oktober, 2011

GOD TID

God Dag! I Svenska pensionärsförbundets tidning GOD TID får vi läsa att bloggportalen Seniorbloggen.fi nyligen publicerats. Vem som helst kan öppna en blogg i Seniorbloggen, fast som namnet antyder är den speciellt avsedd för pensionärer.

Ska fundera på saken, kanske borde lma7 flytta dit? Jag börjar känna mig på något vis föråldrad här blad alla ungdomarna! 🙂 Har länge tänkt göra en efterlysning: ”Var finns ni alla äldre medbloggare??”  Förstås blir ni äldre med tiden, ni som är 50 och 60 men var är alla 70+ ??

Å andra sidan vet jag inte varför pensionärer borde klämmas in i en särskild Seniorblogg, det är ju så trevligt att umgås med yngre! 🙂 När jag tittade in fanns det inte så många där ännu, men det beror förstås på att den är så ny. Och så är den tänkt för att upplysa pensionärer om deras rättigheter (och skyldigheter) antar jag!  – Vi ska se och följa med vad som händer på C-nior fronten! 😀

God fortsättning på en bra dag!  8)