Dagsarkiv: 8 oktober, 2011

Hur ska det sluta?

Hur glömsk kan man bli innan man måste bli omhändertagen?? 😮  Det blev en helt onödig stadsresa i dag pga mitt dåliga minne. Jag brukar få ögondroppar för tre månader från apoteket, en droppflaska ska bytas efter 28 dagar. I går på morgonen borde jag ha bytt, men tänkte jag tar den nya på kvällen … Men när kvällen kom fanns det ingen ny droppflaska i medicinskåpet. Jag hade gjort slut på den sista!?  😦  —  Vi har ett par hundra meter till apoteket, men det är stängt på lördag. Så det var bara att försöka klämma fram de sista droparna ur den bortkastade flaskan i går kväll och skynda till stan i dag. Det är viktigt med sådana droppar. Nåja, ingen skada skedd den här gången men som sagt hur ska det sluta?? Åtminstone kommer jag fortfarande ihåg mitt lösenord med 12 tecken för att kunna skriva här! 😀

Solen lyser, trevlig helg!  8)