Dagsarkiv: 3 november, 2011

Ljuva november

Det är vackrast när det skymmer!Fina färger var det i kväll innan det blev kolmörkt.Penséerna har sått sig själva och vuxit upp alldeles på egen hand och i dag blommar de för fullt! 😀   Visst kan man tala om ljuvliga november? Hoppas det varma vädret håller månaden ut! 🙂  Vi hinner nog ha vinter ändå! 8)

 

Hälsogranskning

Nu vet jag det då! Bara jag ändrar liiite på mina vanor kan jag leva 6 år längre än med nuvarande vanor!!  🙂
Fick mitt kolesterolvärde kollat för andra gången i mitt liv det var 4,78, hyfsat, men fick inte veta vad det goda och det dåliga var.
Vad borde då ändras på i min livsstil? Jo, mera motion, ordentlig frukost varje dag, inga mellanmål, gå ner i vikt några kilon. Låter det bekant?  😮Det här fina kortet fick jag av bloggvännen Livets meningar i går tillsammans med 7 st groddade ekollon!  😀 Tack Liv!

Ha en bra dag!  8)